Kesän 2011 lomakohteeksi valitsimme Italian. Matkaan lähdettiin Tampereelta Bergamoon 17.7.2011 sunnuntai iltana Ryan Airin siivin. Majapaikat ja auto oli varattu etukäteen eli alustava matkasuunnitelma oli olemassa. Kotimatkalle lähdimme 25.7., viimeisen yön vietimme Bergamon liepeillä Treviolossa. Alla olevassa kartassa ajoreittimme suunnilleen, majapaikat on merkitty reitin varrelle.

Näytä Tour of Italy 2011 suuremmalla kartalla

17. - 20.7.Pechiera del Garda

Bergamon kentältä vuokrasimme auton ja ajelimme illan (ja yön) pimeydessä kohti ensimmäistä majapaikkaamme. Pechiera Del Garda on pieni kaupunki Gardajärven eteläosassa, lähellä Veronaa. Umpipimeässä suunnistaminen on vaikeaa, ei kuitenkaan mahdotonta.. perille löydettiin. Jätimme tavarat hotelliin ja lähdimme etsimään jotakin syötävää. Pienessä kylässä ei yöllä ole montaakaan vaihtoehtoa, söimme iltapalaksi big macit noin klo 02.

Asuntomme oli mukavan kokoinen; 2 mh+k+oh+parveke. Residenssin parhaat päivät olivat jo kaukana takana..nuhjuinen on ehkä osuvin sana kuvaamaan sisätiloja. Maanantai aamuna lähdimme kylille ja torille, ilapäivää ja iltaa vietimme rannalla ja altaalla.

Päivällisen söimme "lähiristossa" (ristorante jotakin..), iltakävelyllä rantakadulla huomasimme, että biitsi oli muuttunut shoppailualueeksi "Madame, good price, only for you.." käsilaukkuja enimmäkseen...

Tiistaina starttasimme punton heti aamusta, ohjelmassa oli Gardajärven ympäriajo; huikeita maisemia, kapeita teitä, mäkiä ja mutkia, ihania pikku kyliä. Malcesinessa pysähdyimme jaloittelemaan ja syömään, yksi mekkokin tarttui putiikista matkaan mukaan. Köysiradalle emme uskaltautuneet. Toispuolella järvee oli pysähdyspaikkana Salo. Ilta altaalla ja päivällinen kuohuviineineen jälleen ristolla.

20. - 22.7 Lido-Venice

Keskiviikkona lähdimme kohti Venetsiaa, majapaikkamme oli pitkulaisella Lidon saarella. Lähtiessä oli vielä arvoitus miten saarelle pääsee. "Kai sinne jollain laivalla.." Jep, jep, samaa siltaa ajeltiin Venetsiaan kuin muutkin ja jossain vaiheessa näkyi muutama ferryboat-Lido-kyltti. Opasteita seuraamalla osuimme oikeaan laivaan. Lidon saari oli mukavan pieni, ravintoloita, pieniä kauppoja, hotelleja ja Venetsian ainoa uimaranta

image-normal.jpg.

"Iskä kantaa aina tavarat ja äiti kattelee jonnekin.." Meitä salakuvattiin hotellin ikkunasta.

Saapumispäivänä kysyin hotellin respasta milloin maksamme huoneen.. "In Venice we say: It is always time to die and pay.."

Torstai aamuna lähdettiin tutustumaan Venetsiaan; gondolikyytiä ja pari tuntia kävelyä ympäriinsä.

22.-24.7 Lido Adriano

Toiseen Lidoon ajelimme perjantain aikana. Aurinkoa, hiekkarantaa ja uima-altaita..leppoisaa lomailua ja ehkä reissun paras majoitus.image-normal.jpg

24.-25.7 Treviolo, jossakin Bergamon laidalla..paikkaa etsiessä tuli navigaattoria jo vähän ikävä,hotelli löytyi pienen haeskelun jälkeen. Sannin riemuksi huoneessa oli kylpyamme..muuta mainittavaa ei hotellissa sitten ollutkaan.Iltapalalla käytiin Bergamossa.